CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

my lovely son

CafeMom TickersCafeMom Tickers

Monday, February 22, 2010

Sgt2 rinduuu

 
zyaad sygg..mama rindu sgt2 ni..keje pun dah tak betol..otak dah beku ni..huhuh..
sume ext pun lupe..kihkihkih..dahla tadi lambat..jem gler..ptg ni mama blik cepat2..sharp kul 5 mama blik tau..mama naik komuter hari ni...nak cepat sampai punye pasal..:)tadi papa anta mama pun muncung dah sedepa..kahkah..adehh..


 

Friday, February 19, 2010

first day zyaad di rumah babysitter

Sayu hati bile pagi2 dah siap2kan zyaad nak antar die g umah babysitter..sedangkan zyaad nak tido lagi.tya terpaksa kejutkan die nak tukar pampers,kemas baju2 die..rase memang tak sanggup..tapi nak buat cmner..kene kerja..=( time hantar tu zyaad tgh tido..die ta tau pun yg die duduk kat umah babysitter tu kot..huhuh.nasib die tido..klu die duk borak2 mesti lagi sayu..mase siap2 kan die tu borak2 ngan die '' zyaad syg, zyaad jgn nakal2 tau, mama work'' then die sahut..uh ufh uih..( bahase die la,hihi)  die mcm paham jer..pastu terus tya nangis..aduh cepat btol touching sejak jadi mama ni..

then around pukul 11 pagi tya call makcik yang jage zyaad tu, die kate zyaad tak meragam..elok je minum susu..dah 2 botol..bgusnye time tya cuti dl, langsung zyad takmo susu btl..minum pun skit2 jer.. pastu tolak2 ngan lidah..huhu..tapi kat uamh babysitter elok lak die minum..alhamdulilah, zyaad serasi ngan 'Opah' die..

balik tu plak. .tak sangke eksiden..excited sgt nak blik awal..pukul 5 sharp dah kuar..ingatkan cepatla sampai umah nak ambik zyaad..tup2 malang tak berbau..huhuuh.sengal btol kete iswara tu.dah la hujan..yang benti tibe2 tu pesal...hmmm kene saman RM300 kete hancuss..eee geram bile pk kan..tapi alhamdullilah tya tak ade pe2 syukur sgt..tme menggigil tu dah pk zyaad jer..Ya Allah....

sampai je umah, terus peluk zyaad takmo lepas..emo lagik time tu.huhuhu

Waroeng Penyet- The Curve

Lame sgt tak g the curve.rasenye last pergi time pregnant 6 bulan before raye..cuti raye cine yg lepas pun tak g jalan2 sgt..setakat jalan2 dekat2 jer..then malam ahad sis fyda ajak ketemu di the curve kebetulan die pun nak ambik brg yang di order di ANC..takde ape2 nak buat kat umah, tya , husbnad bawak zyaad jalan2..selalunye tya g the curve mesti sebab jumpe sis kai..hihihi..dr blom kawen sampai skrg..

 


Aku tak sempurna..

ya..memang aku tak sempurna..kadang2 ape yang aku buat tu membodohkan diri sendiri..membuatkan org lain menyampah..bahkan org yg paling dekat ngan aku....lately ni fikiran mcm ceramuk sikit..rase mcm dah nak mati..hari2 mimpi bende bukan2..pastu ape yang aku rasekan akan terjadi , btol2 terjadi..Subhanallah takutnye aku..

Maafkan aku....

ziyaad mama love u....

Sunday, February 14, 2010

Family outing- Tasik Titiwangsa

Rase blom terlambat nak wish Gong Xi Fa Cai tuk semua org berbangsa cina..so, cuti panjang ni mesti ramai yang plan ngan keluarga pergi bercuti kan.mcm2 plan..bukan senang nak dapat cuti panjang2 ni.harusla digunakan sebaik mungkin.. spend time bersame family pulak..

tya? tya tak g mane2 pun sebab zyaad stil kecik lagik.susah nak bawak die jalan jauh2 & lame2..kang cranky tak pasal2..nantila zyaad dah besar sikit leh la bawak die g bercuti g genting ke, langkawi ke.petang semalam tya & husband bawak zyaad g Tasik titiwangsa je..jalan2 kat situ..hari pun mcm nak hujan je.so tak lame kat sane..






 



die pandai borak..hihi lagik2 klu dgn papanye..bukan main riuh mulutnye..( mama jeleshhhh)






ni aksi2 zyaad..

 
 


ok..habis dah....sekian :)

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*






Opss terlebeh sudah :)




Tuesday, February 9, 2010

Rase nak sepak jek bontot si Jojo..huh!


Entry kali ini agak emosi sikit ye..

ni pasal cter indon " Tasbih Cinta" ..korang yang tak keje sure ade tgk cter ni kan..tya pun dah terjebak ..Dl mane minat tgk tv bagai ni..jarang2 tgk tv.. sejak cuti bersalin ni tibe2 lak khusyuk ngk cter indon ni..Klu cter indon mesti ade org yang busuk hati..org ni nak jatuh kan org tu..org kaye musuh ngn org miskin..klu kaya, kaya la sgt2..klu miskin , miskin la sgt2..itula cter indon.haish..ingat cter ni tak best.. sekali tgk nak tgk plak episod seterusnya..ade sehari tu tya termis satu episod..sanggup malam2 tgk kat you tube..hihih..

bengang dgn si jojo ni sebab die ni ego tak bertempat..dah kau maki2 si bella tu, pastu tbe2 lak teringat la kenangan lame.yang bestnye episod hari ni, si arfa nak melamar sibella, hah kau kelam kabut si jojo ni dtg umah si bella ckp si arfa ni tak leh kawen ngan bella sebab bella still cintakan jojo. apekah? hish klu tya takde maknenye nak accept lelaki mcm tu..baik ambik je si arfa tuh..lagik hensem dari jojo..

tak sabar nak tunggu esok..mintak2 bella tu keras kan hati die..bagi si jojo tu rase lak..hmmm..

Monday, February 8, 2010

Office Wear

berape hari je lagi nak mule keje..adehh..bosan gler.best duk umah..huhu..kene kembalikan balik semangat setelah lame duk umah ni..mood nak keje tu dah hilang kemane2.mesti blur je kat office tu jap g..tadi duk kemas2 blik baju2 keje, kemeja, pants sume tu..haritu lepas pantang, try gak suar keje, baju sume tu tp sume tak muat..maklumla bdn dah berkembang dgn jayenye.:(

tapi tadi tya try, muat plak.. yey2..*clap* tepuk untuk diri sendiri. maknenye dah kuwus sket..kihkihkih.. ade la 2, 3 suar yang tak muat.. dah mcm sarung nangka..huhuh..so, suar tu simpan buat sementara.mane tau dah kurus nanti leh pakai blik.(harap2).

kan best klu ade mcm ni :
*
*
*
*
*
*
*
*

simple, tak payah gosok,pakai je ngan slack. gpun kat ofc sejuk..sesuai la kot..mungkin yang n0 2 tu tak berape sesuai..heee

haaa....yang ni best.. memang tya suke.tya dah ade 2 mcm ni.. tapi lengan pendek..tak sesuai sgt sebab bertudung kan..

yang ni lebih kurang je ngan yang atas..cantekkk.. i like :)

oke, cantik kemeja ni..sebab bleh pelbagaikan, memang tgh cari kemeja yang labuh bawah punggung..maklumla punggung dah kembang setaman..adehhh

last sekali, nak kan pants yang cutting cm ni..leh cover drumstick ai yang besar ni..huhuhu..nice kan? love it..

Followers