CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

my lovely son

CafeMom TickersCafeMom Tickers

Tuesday, February 9, 2010

Rase nak sepak jek bontot si Jojo..huh!


Entry kali ini agak emosi sikit ye..

ni pasal cter indon " Tasbih Cinta" ..korang yang tak keje sure ade tgk cter ni kan..tya pun dah terjebak ..Dl mane minat tgk tv bagai ni..jarang2 tgk tv.. sejak cuti bersalin ni tibe2 lak khusyuk ngk cter indon ni..Klu cter indon mesti ade org yang busuk hati..org ni nak jatuh kan org tu..org kaye musuh ngn org miskin..klu kaya, kaya la sgt2..klu miskin , miskin la sgt2..itula cter indon.haish..ingat cter ni tak best.. sekali tgk nak tgk plak episod seterusnya..ade sehari tu tya termis satu episod..sanggup malam2 tgk kat you tube..hihih..

bengang dgn si jojo ni sebab die ni ego tak bertempat..dah kau maki2 si bella tu, pastu tbe2 lak teringat la kenangan lame.yang bestnye episod hari ni, si arfa nak melamar sibella, hah kau kelam kabut si jojo ni dtg umah si bella ckp si arfa ni tak leh kawen ngan bella sebab bella still cintakan jojo. apekah? hish klu tya takde maknenye nak accept lelaki mcm tu..baik ambik je si arfa tuh..lagik hensem dari jojo..

tak sabar nak tunggu esok..mintak2 bella tu keras kan hati die..bagi si jojo tu rase lak..hmmm..

Monday, February 8, 2010

Office Wear

berape hari je lagi nak mule keje..adehh..bosan gler.best duk umah..huhu..kene kembalikan balik semangat setelah lame duk umah ni..mood nak keje tu dah hilang kemane2.mesti blur je kat office tu jap g..tadi duk kemas2 blik baju2 keje, kemeja, pants sume tu..haritu lepas pantang, try gak suar keje, baju sume tu tp sume tak muat..maklumla bdn dah berkembang dgn jayenye.:(

tapi tadi tya try, muat plak.. yey2..*clap* tepuk untuk diri sendiri. maknenye dah kuwus sket..kihkihkih.. ade la 2, 3 suar yang tak muat.. dah mcm sarung nangka..huhuh..so, suar tu simpan buat sementara.mane tau dah kurus nanti leh pakai blik.(harap2).

kan best klu ade mcm ni :
*
*
*
*
*
*
*
*

simple, tak payah gosok,pakai je ngan slack. gpun kat ofc sejuk..sesuai la kot..mungkin yang n0 2 tu tak berape sesuai..heee

haaa....yang ni best.. memang tya suke.tya dah ade 2 mcm ni.. tapi lengan pendek..tak sesuai sgt sebab bertudung kan..

yang ni lebih kurang je ngan yang atas..cantekkk.. i like :)

oke, cantik kemeja ni..sebab bleh pelbagaikan, memang tgh cari kemeja yang labuh bawah punggung..maklumla punggung dah kembang setaman..adehhh

last sekali, nak kan pants yang cutting cm ni..leh cover drumstick ai yang besar ni..huhuhu..nice kan? love it..

Saturday, February 6, 2010

keletah die..


Semua Orang Bolehhhhhh ...

kagum gler ngan mummy yang selim melim lepas deliver..walaupun time pregnant bdn naik mendadak2..bile tgk diorang bleh slim balik, wah teruja plak nak jage badan jadi mcm anak dare dulu.. ramai org kate tak bleh..kene trima hakikat dah kawen, bdn mesti naik, lagik2 dah bersalin..( no,no,no, campak jauh2 fikiran mcm tu) kite mesti yakin kite bleh.. motivasi untuk diri sendiri ni.. Lps bersalin ni berat tya 54kg.. lagi 5 kg la nak kasi turun .. bukan nak cantik je, tapi nak jage kesihatan jugak..org kate klu kite terus breastfeed baby kite, secare tak langsung bleh turunkan berat bdn jugak....btol erk?

tadi berjalan2 di blog seorang mummy ni.. mak oii memang cantik gler badan die... kalah la anak dara..time die pregnant memang sgt besar.. speechless sekejap..mcmnerla die jage penampilan die kan.. apepun jgn putus asa kan.. tak semesti nye dah beranak kite tak bleh cantik kan?

haishh kene diet btol2 lepas ni..adehhhh

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

p/s :Gambar setahun yg lepas.. pic untuk menaikkan semangat..






Dinner@ Restaurant Nelayan



Dah pukul 2 lebih ni, tya tak dapt tido lagik..insan2 tersayang dah tido dah..huuhuh..sementara mate masih segar ni, leh la update moment tadi..heheh.. tadi kuar dinner kat restoran nelayan .. lame dah tak pg situ..along yang blanjer..best.. kena pau ngan adik die.. padan muke kau..ekekke :p
ptg tadi msg die suh die blanje, ckp teringin sgt2..hihih.. die balik keje, terus ambik awek die kat bangi then patah balik ke KL..hihih sanggup tu....syg punye pasal kan..:)

tapi tak berape nak kenyang la.. tak bleh makan sepuas2nya sbab zyaad cranky nak tido..sian die.. duk dlm stroller pun asyik uk ek uk ek jek..huhuhu..so terpakse la gilir2 ngan papa nye makan..:)







Al fatihah buat nenda tersayang...

Al fatihah......

24hb Jan 2010 - ntah kenape tibe2 tergerak hati nak balik kg jmpa nenek.. siap2 sume brg zyaad terus ajak husband blik kg..teringat nenek ade col seminggu yang lalu ..nenek baru kuar hospital time tu, jatuh time nak ambik wuduk..nenek nak sgt tgk cicit die..sampai je kat pintu, senyum lebar nenek tgk kami dtg..gembiranye nenek time tu.. nampak sihat..bleh ketawa, borak2 mcm biasa..bleh lagik berjalan walau terpaksa pakai tongkat sebab baru je lepas operate.. tiap kali cium nenek, mesti nenek cium kuat 2-2 belah pipi..rindu nye saat tu.. Nak balik tu nenek ade ckp kat zyaad.. "unyang sakit, unyang tak oleh dukung."huhuh

esoknye, lepas je makan tengah hari, mak col, kate nenek dah tenat kat hospital KKB..mm tak percaye, semalam elok je nenek borak2 ngan kami,..terus col syah, terus je kami ke hospital..terkejut tgk nenek, die dah sakit btol.. tak macm semalam.. tapi die masih kenal tya.. bile di pegang tgn nenek, nenek taknak lepas..die nak ade org sentiase ngan die.. sedih sgt tme tu..semua adik beradik abah dah dtg.. doc dah suruh kumpul adik beradik..mungkin dah dpt agak nenek dah tak lame..tekanan darah nenek kejap2 tinggi sangat, kejap2 rendah sgt.. dah tak stabil.. air mate ni tak henti2 mengalir..sume pun mcm tu..memandangkan makcik2 tya ade, tya mintak blik dl sebab zyaad pun dah meragam..so kami blik ke rawang..Dalam pukul 11 malam, abah col, nenek dah takde..innalillah.. semoga roh nendaku dicuuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yang beriman..Aminn...

Sewaktu hari pernikahan tya...syukur hajat nenek nak tgk cicit die tercapai..

Friday, February 5, 2010

rase mcm nak g bercuti jekkk..hohooh

ntah tetibe lak rase mcm nak relax2, jalan tepi pantai..dah lame tak g bercuti.. klu dpt g mesti best kan.. tp susah la skrg, baby zyaad kecik lagik.. tgk la nanti dah besar sikit bleh la bawak g bercuti..kumpol duet mayak2 dulu..huhuuh.. yela nak g bercuti ni byk gak nak gune duet kan..kalau g bercuti tak duet tak besh..

P/s : kat ner ye best bercuti? ade suggestion??

Followers